LeasePlan blir Ayvens

Tar 2 min å lesePresse
« Det er en milepæl i LeasePlans historie når vi idag setter sluttstrek for LeasePlan og startskuddet går for Ayvens », sier Anders Ree-Pedersen, adm. direktør i selskapet.
Del dette

Tidligere i høst ble det annonsert at LeasePlan Norge ble en del av det nye konsernet, Ayvens, etter at ALD Automotive og LeasePlan slo seg sammen globalt. Norge er første land ut som går live med Ayvens-brandet, men i løpet av 2024 skal alle de 44 landene i gruppen rebrandes til Ayvens.

«Det er spennende og utfordrende tider, og vi har stor tro på at dette blir veldig bra for våre kunder, leverandører og ikke minst oss selv. Vi må alle øve oss litt på å bli Ayvens, men til syvende og sist er det de samme flinke folkene vi har, som leverer den samme solide tjenesten og servicen til våre lojale kunder », sier Anders Ree-Pedersen. «Vi er Norges største kjøper av nye biler, elbiler og elvarebiler, og Norges største bruktbilprodusent, så vi starter fra et solid fundament og bygger videre på den flere tiår lange arven».

Ayvens flåte i Norge består av ca 66.000 kjøretøy (inkludert NF Fleet), hvor kundene er alt fra store norske bedrifter i privat og offentlig sektor til enkeltstående privatlease-kunder.

«Å drive vår virksomhet ansvarlig er nøkkelen til vår fremtid, og vi tror at vår helhetlige tilnærming til bærekraft vil stå sentralt. Det hele starter med vår forpliktelse til å avkarbonisere mobilitet: Vi leder an i bransjen ved å levere mer bærekraftige løsninger og gjøre grønnere mobilitet til et enklere valg for kundene våre», forteller Marius Paus, Markedsdirektør i Ayvens. «I dag forventer kundene våre en sømløs digital reise når man forflytter seg rundt i den virkelige verden – og det er akkurat det Ayvens' digitaliseringsstrategi vil levere.

«Vi ser virkelig frem til å komme igang med nytt navn, nytt brand og ny identitet, og Ayvens vil videreføre den utrolige suksesshistorien LeasePlan har vært i Norge siden 1992 », avslutter Anders Ree-Pedersen.

Om Ayvens-gruppen

Ayvens er en global leder innen biladministrasjon og operasjonell leasing. I en verden hvor det kreves mer intuitive, fleksible og bærekraftige måter å forflytte seg på, sørger vi for at dette går sømløst for alle våre kunder, fra store bedrifter til privatpersoner.

Som global markedsleder i vår bransje er vi unikt posisjonert for å frigjøre verdi innen mobilitet. Vi kjøper, finansierer og administrerer nye kjøretøy for kunder over hele verden. Med vårt brede utvalg av produkter, kanaler og merker leverer vi sømløse løsninger for alle mobilitetsbehov.

Ayvens-gruppen har 15 700 ansatte fordelt på 44 land, med 3.4 millioner kjøretøy i verdens største multi-brand bilflåte.

Societe Generale Group er Ayvens hovedaksjonær.

Publisert den 14. februar 2024
14. februar 2024